Listy Ježiškovi


¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, chcel by som, aby si pre mňa urobil zázrak. Chcem si nájsť pod stromčekom DVD, kde budú nahraté všetky tie doterajšie Vianoce, ktoré som strávil so svojou rodinou... 
Chcem sa stratiť v najkrajších spomienkach môjho života.

¸.•♥♥•.¸

Ahoj Mikuláš, volám sa Daniel a mám 4 roky. Tento rok som nebol veľmi dobrý, neposlúchal som a vravel som aj škaredé veci mojim rodičom, ale chcem ťa poprosiť, dones mi lietadlo. Malé alebo veľké, to je jedno. Potrebujem ho, aby som mohol ísť k môjmu ockovi, ktorý je v zahraničí a ja by som veľmi chcel stráviť Vianoce s ním. Nie je to možné, lebo tam pracuje a ja som s mojou mamou a malým bračekom u starých rodičov. Nemáme ale komín, tak ti nechám otvorené okno, tak budeš môcť vojsť. Starí rodičia majú okno, na ktorom si ty, ale ten nepravý a videl som pri dverách číslo 6. Posielam ti veľkú pusu.
(Daniel, 5 rokov)

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, píšem ti po mnohých rokoch, lebo „veľkí“ ti už nepíšu. Naposledy, keď som ti písal, pamätám si to ešte, som ťa prosil o veľa hračiek, veľa vecí, veľa sladkostí... teraz ťa prosím o ešte viac. Deti sa stávajú veľkými, rastú, dospievajú... a ty z nebies ich sleduješ a miluješ. Ale viac rastú a viac potrebujú teba, tvoju pomoc, ale sa hanbia to povedať. „Veľkí“ ťa potrebujú, oni to vedia, ale ti to nepovedia, mysliac si, že to zvládnu sami... ja dnes ti to vravím a píšem list na Vianoce. Drahý Ježiško, chcel by som predovšetkým trochu nadšenia. Áno, lebo ľudia už nežasnú nad ničím, majú všetko a chcú ešte viac, vravia, čo chcú a nikdy im nestačia slová, vidia všetko a sú stále viac zvedaví... Ľudia už sa netešia z ničoho – daruj im nadšenie... také, z ktorého stratia dych, ostanú s otvorenými ústami, presne tak ako pred niekoľkými rokmi. A tiež by som chcel trochu slobody, slobody snívať... ako keď som bol dieťa!


¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, mal by si k nám chodiť častejšie... ale nie kvôli darčekom.
Preto, lebo hoci sme už fyzicky vyrástli, sme stále deťmi a potrebujeme niekoho, kto nám donesie detstvo, nevinnosť, radosť a nádej, že zaklopeš na dvere nášho domu, aby si povedal: "Som tu, deti. Sú Vianoce!"
Ďakujem, čakám ťa. 

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, tieto Vianoce by som chcela... Je veľa vecí, ktoré si možno želať, ale potom ich aj tak nepotrebujeme, veci dôležité sa niekedy posúvajú nabok a keď sa nad tým zamyslíš, vlastne sa stratili. Takže vieš, čo si želám? Dobro... lásku nielen pre mňa, ale pre celú rodinu, hlavne pre moje deti, aby sme sa mali radi a bolo by pekné, keby sme boli stále spolu. Ale niekedy z technických dôvodov sa to nedá. Vzdialenosť, čas... ale aspoň srdcom si byť bližšie. Aby falošné osoby sa stali úprimnými. A potom, moje deti si želajú všetky hračky, čo vidia v televízii v reklame. Otvorím si s nimi obchod, toľko ich majú a ak pridáme ďalšie, vojdu hračky a vyjdeme z domu my. Tak či tak prajem, nech sú Vianoce pre všetkých!

¸.•♥♥•.¸

Chcem, aby si daroval celej mojej rodine kôš zdravia, aby sa mala dobre. A ak medzi darčekmi ti zostane balíček, rád ho prijmem. Veď vieš, som len dieťa...

¸.•♥♥•.¸

Najmilší Ježiško, neviem, či dokážeš prečítať tento list, ale ja to skúsim. Volám sa Silvia a mám 22 rokov. Najprv sa ale chcem opýtať, či ty niečo nepotrebuješ, lebo by bolo pekné urobiť aj teba šťastného aspoň raz v roku. Teraz prídeme ku mne... a tomu, čo by som chcela. Ako som už povedala, ja skúšam stále, ale žiaľ, som asi ja problémom, prečo som vždy neuspela. Preto som bez práce, bez mojej lásky, ktorá ešte bolí a bez milých ľudí okolo mňa. Chcela by som viac lásky, viac istoty... Je to u mňa stále len vysmievanie sa a plač a úprimne, už ma to nebaví. Som unavená zo všetkého. Chcela by som žiť vo svete farieb. V čakaní, že sa niečo zmení, ti prajem pekné Vianoce. Hoci si myslím, že Vianoce sú alebo každý deň, alebo nikdy!
Od dieťaťa, čo nikdy nevyrástlo.

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, volám sa Matúš a mám 6 rokov. Bol by som rád, keby si každému dieťaťu doniesol mamu, ktorá ho bude ľúbiť.

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, možno žiadam o teba niečo veľké, viem, ale je to pre mňa veľmi dôležité. To, o čo ťa žiadam tento rok je, aby si spravil šťastné srdce jedného muža a jednej ženy. Srdcia dvoch zaľúbených osôb, čo si neželajú iné, ako mať ma s nimi... Áno, pošli ma k nim, do ich života. Ten čarovný dotyk ich lásky prostredníctvom mojej prítomnosti. Prítomnosti dieťaťa ako som ja, čo nechce iné ako žiť, dostávať a darovať lásku... Budem ti za to vďačný celú večnosť. I ja i oni. Ďakujem, veľký priateľ s bielou bradou!

¸.•♥♥•.¸

Ježiško, nežiadam ťa o veľa. Len o jeden úsmev viac a o jednu slzu menej.

¸.•♥♥•.¸

Drahý Ježiško, daruj pokoj tomu, kto ho v srdci nemá. Daruj úsmev tam, kde sú slzy. Radosť tam, kde je smútok. Daruj vrece plné lásky všetkým opusteným a uviaž ho mašľou nádeje. Chráň kohokoľvek, kto číta tento odkaz! Urob, aby Vianoce boli naozaj dňom na oslavu pre každú osobu na svete!
Pekné Vianoce aj tebe!
¸.•♥♥•.¸
Milý Ježiško, som tu a čakám ťa pri trblietavom svetle jednej sviečky. Daj, aby môj hlas vošiel do srdca tých, ktorí môžu rozhodovať o mieri na svete. Daj, aby ruky tých, čo majú moc na Zemi, sa nehýbali, aby chytali zbrane, ale aby zdravili mier. Nedovoľ, aby čo len jediné dieťa plakalo. Aby čo i len jedno dieťa bolo ochudobnené o najdrahšie city. Daj, aby sa všetky deti smiali v objatí tých, ktorí ich chceli na svete. 
Milý Ježiško, všetky deti sa narodili, aby kráčali šťastné po rozkvitnutej lúke života.
Pamätáš, ako sme ťa očakávali, keď sme boli deťmi? Nesklamal si nás...
Tvoje čaro v nás ešte žije, veríme v teba. Dones nám ako dar veľa spokojnosti, daj do sŕdc "rozhodujúcich" múdrosť, nech sa vráti vládnuť pokoj na svete. Uvidíš utekať veľa detí šťastných po tej lúke...
Tvoja rozprávka bude pokračovať.

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, volám sa Júlia a mám 18 rokov. Nehanbím sa povedať, že čo sa týka teba a Vianoc,
ja tomu verím. Moje Vianoce v rodine sa vždy oslavovali veselo a zo zvedavosti sme vždy mali chuť otvoriť darčeky čo najskôr. Vždy som prežila Vianoce v kruhu rodiny šťastne a pokojne, s toľkou radosťou a láskou, obklopená osobami, pri ktorých mi nikdy nič nechýbalo. Pred štyrmi rokmi sa ale moje Vianoce zmenili. Môj otec sa rozhodol opustiť mamu a nechal aj mňa a môjho brata tráviť Vianoce bez neho. Hoci vždy bol prítomný a dával nám, čo mohol. Po štyroch rokoch cítim silnú potrebu prežiť Vianoce znovu s ním, toto je jediná vec, ktorú si želám. Urobila by som hocičo, aby som znovu zobudila môjho brata ako naposledy a moji rodičia by pili kávu pri vianočnom stromčeku! Pekné Vianoce všetkým a dodávajte si navzájom silu, kríza nás nemôže ubiť... rodina zdolá čokoľvek!

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, prosím ťa, urob tak, aby v deň Vianoc boli všetci horší a aby boli lepší po celý zvyšok roka!

¸.•♥♥•.¸

Neviem, kde začať, milý Ježiško.
Už dávno som ti nepísala, môj posledný list som ti poslala, keď som mala 9 rokov. Vtedy som ťa žiadala o špeciálny darček, aby neumrela moja mama. Vieš, veľmi som ti verila! Ale potom, po tých Vianociach sa všetko zmenilo. Pochopila som, že ty neexistuješ, lebo inak by si bol splnil moje želanie. Dnes mám o 20 rokov viac a neviem, čo sa stalo, ale začala som znovu veriť v teba. Od minulých Vianoc, keď prišla na svet moja dcéra. Začala som ti veriť, začala som znovu veriť v čaro Vianoc. A dnes, ako pred mnohými rokmi, to chcem skúsiť znova: chcem ťa poprosiť o najväčšie želanie. V skutočnosti sú dve. Daruj veľa šťastia a zdravia mojej malej, zbožňovanej dcérke. A potom, pomôž jej bračekovi, aby sa narodil. Ďakujem!
Tvoja "malá" K.

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, viem, už som veľká na listy, mojich 31 rokov je asi príliš, ale... kto vovnútri nie je aspoň trochu dieťaťom? Čo žiadať od teba? Hm, neviem... ja sa s hračkami už nehrám. Keď som bola malá, písala som ti, aby som mohla dostať niečo, čo som počas roka dostať nemohla a ako som v teba verila... koľko som len plakala každé vianočné ráno, keď pod tým stromčekom som si našla môj darček. Tak teraz to skúsim, predstavím si, že niekde si a otvorím svoje srdce a poprosím ťa o to, čo by som chcela v to vianočné ráno pod stromčekom nájsť... Ak môžeš, do škatule vlož šek. Ale nie s číslami. Šek, na ktorom bude napísané TVOJE DETI BUDÚ ŠŤASTNÉ. Ak môžem ešte poprosiť, mohol by si mi doniesť ešte dva darčeky. V papierovej škatuli biely lístok s nápisom DARUJEM TI POKOJ A POHODU. A vo farebnom košíku malé vrecúško, plné malých kvapiek lásky na darovanie... lebo vieš, niekedy my veľkí zabudneme darúvať lásku, hoci ľúbime... Neviem, možno pýtam príliš veľa... ak mi to predsa len nemôžeš splniť, tak aspoň jednu vec, ak som bola aspoň v jeden deň života dobrá... Daruj mi úsmev mojich detí každý deň... lebo len tak môj život bude mať zmysel.

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, píše ti mama unavená, ale šťastná, že je mama! Posledný raz, keď som ti písala list,
som bola veľmi malá a určite som ťa žiadala o nejakú hlučnú hračku z reklamy. Potom som vyrástla a Vianoce pre mňa sa stali chvíľou zlej nálady a smútku.
Ale teraz je všetko iné, dnes mám ich - moju rodinu, moje poklady, dôvody môjho žitia a dnes,
ako keď som mala 6 rokov, sa cítim naozaj vianočne!
Vieš, moje prvé želanie je práve pre nich... Chcela by som, aby boli pre nich Vianoce stále, aby ich život bol stále plný tepla a farebných svetielok. Chcela by som istotu, že budem môcť byť stále po ich boku, keď budú potrebovať, dať im všetku lásku, čo môžem a urobiť ich šťastnými. Chcela by som byť pre nich mamou, sestrou, priateľkou, ich kotvou v tomto svete plnom neistoty.
Chcela by som, aby pochopili, že keď som niekedy protivná, je to preto, že som unavená a potrebujem nejakú chvíľu pre mňa, aby som sa "dobila". Oni majú schopnosť nahnevať ma a rozosmiať v tej istej chvíli, urobiť ma zúfalou a veselou, unaviť ma a dať mi energiu s jediným objatím.
Sú najkrajšia vec, ktorú mi život mohol darovať.
A potom je tu on... moja láska, moja polovička.
Ježiško, tento rok som bola dobrá, naozaj som sa snažila v roli matky i manželky. Tiež som sa snažila byť dobrá dcéra, sestra, priateľka... Snažila som sa dať celá osobám, ktoré ľúbim. Hoci... určite som nebola dokonalá. Preto, drahý Ježiško, tam hore, prihovor sa za mňa, aby moja rodina mohla byť šťastná!

¸.•♥♥•.¸

Milý Ježiško, tento rok som bola naozaj dobrá.
OK... možno nie stále.
Povedala by som... niekedy.
Vlastne... len občas.
Dobre, nechajme to tak... Tento rok si kúpim darček sama!

¸.•♥♥•.¸